دانلود پکیج ویژه به همراه 30 درصد تخفیف + یک ساعت کلاس رفع اشکال رایگان

همه چیز درباره صدای بیشتر در مسترینگ

در این پست به بررسی دو تکنیک ساده اما بسیار کاربردی برای افزایش صدای بیشتر در مرحله مسترینگ پرداختم.

 

همانطور که میدانید دستیابی به صدای بیشتر در مرحله مسترینگ تنها زمانی ممکن است که تمامی مراحل میکس به درستی انجام شده باشند و اجازه افزایش صدا در مسترینگ را صادر کنند. پس پیشنهاد بنده این است که ابتدا سعی کنید یک میکس فوق العاده بسازید سپس به سراغ افزایش صدا در مسترینگ بروید.

 

برای دستیابی به حجم صدای بیشتر در مرحله مسترینگ باید تمامی مراحل میکس به درستی انجام شده باشد. این مراحل عبارت اند از:

 

کنترل صحیح داینامیک رنج، تعادل گستره فرکانسی، کنترل صحیح محدوده فرکانسی Low End، هدروم کافی و نهایتا عدم وجود پیک و دیستورت شدن سیگنال

 

حال اگر تمامی آیتم های ذکر شده به درستی رعایت و انجام شده باشند میتوانید با استفاده از چند تکنیک ساده اما کاربردی به صدای بیشتری در مسترینگ دست یابید.

 

این تکنیک ها عبارت اند از: استفاده از 2 لیمیتر و تکنیک مید/ساید

 

دو لیمیتر:

ابتدا یک لیمیتر پرقدرت باز کنید و آن را روی گزینه مهار پیک ها تنظیم کنید بدون این که افزایش صدایی داشته باشید. سپس لیمیتر دوم را باز کنید و فقط میزان صدای آن را افزایش دهید.

 

فرضیه پشت این تکنیک این است که با تقسیم کار بین دو لیمیتر فشاراز روی آنها برداشته میشود. در نتیجه به دو لیمیتر میتوانند همزمان با هم کار کرده و هرکدام وظیفه ی خود را انجام دهند تا در نهایت به حجم صدای بیشتر دست یابید.

 

تکنیک مید/ساید:

در برخی موارد به دلیل انباشت فرکانسی در بخش Low  نمیتوان صدا را افزایش داد و صدا دیستورت میشود. بنابراین با استفاده از تکنیک مید/ساید انباشت فرکانسی در این محدوده را کاهش میدهیم تا بتوانیم صدا را بیشتر بالا ببریم.

 

برای این کار یک اکولایزر مجهز به پارامتر مید-ساید انتخاب کرده و در لاین مستر باز کنید.آن را روی Mid تنظیم کرده و یک High Pass Filter  در محدوده 25 تا 30 دسیبل قرار دهید. با این کار فرکانس های Sub دیگر دیستورت نمیشوند و به راحتی میتوان صدای بیشتر از لیمیتر دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در email